יום חמישי, 13 במרץ 2014

אחרי קרב של שנים: סוף לסכסוך בין מד"א ל'איחוד הצלה'

אחרי סכסוך ארוך, יפעילו את מוקד 101 במשותף • מוקד 1221 של 'איחוד הצלה' יבוטל, ומתנדביו יוכפפו למד"א

אחרי שנים של סכסוכים הושג שיתוף פעולה בין מד"א לבין ארגון איחוד הצלה. הארגונים הגיעו לסיכום לפיו איחוד הצלה יפעל במסגרת מד"א ויבוטל מוקד החירום הנפרד 1221 של איחוד הצלה. מתנדבי 'איחוד הצלה' יהיו כפופים למד"א.

המטרה שלך היא טובת המדינה, ליצמן עם ראשי הארגונים
מנכ"ל מד"א אלי בין ומנכ"ל 'איחוד הצלה' אלי ביר חתמו על ההסכם אמש, בתיווכו של סגן שר הבריאות לשעבר, יעקב ליצמן, שניסה להסדיר את פעילות שני הארגונים עוד בתקופת כהונתו.

יצוין כי חלק מהמתנדבים בארגונים סברו תחילה כי מדובר במתיחה פורימית, לנוכח היריבות רבת השנים ביניהם. יודגש כי בשנים האחרונות הגישו ב'איחוד הצלה' תלונות למשרד הבריאות על כך שמד"א ממדר את המתנדבים שלהם ומונע מהם מידע על אירועי חירום, אשר עשוי להציל חיי אדם.

עוד נטען שמד"א ניתק מרשת הקשר מתנדבים שפעלו במסגרת שני הארגונים. כעת, יחזרו שוב 2,000 מתנדבי הצלה ו־12 אלף מתנדבי מד"א לשתף פעולה.
האיחוד הזה לא מתרחש יש מאין. לפני כחודשיים הנחה משרד הבריאות את הארגונים להקים מוקד הזנקה משותף החל בפברואר, כאשר הכונן בשטח יעבוד בהתאם לפרוטוקולים רפואיים של מד"א. המהלך לא יצא לפועל כמתוכנן, אך במקום זאת החל משא ומתן בין ראשי שני הארגונים שהוביל לחתימת ההסכם אמש.

בנוסף, איחוד מוקדי החירום עולה בקנה אחד עם המלצות ועדה ציבורית, בראשות מנכ"ל בית החולים בילינסון ד"ר בעז תדמור, שבדקה את הנושא והמליצה להקים מוקד חירום משותף לשני הארגונים ולפעול במישור חקיקתי כדי להסדיר את הוואקום שבתוכו פועלים ארגוני רפואת החירום. אלי בין פנה אתמול לליצמן ואמר "המטרה שלך היתה לטובת המדינה, וזה הוביל אותנו לשתף פעולה בין שני הארגונים".

מוציאים הודעה לתקשורת

מנכ"ל מד"א אלי בין כתב בהודעתו לראשי ארגוני ההצלה החרדיים: "חתמנו היום הסכם עם 'איחוד הצלה', החל מהיום איחוד הצלה ישמשו כארגון בתוך מד"א ויעבדו בשיתוף יחד עם שאר ארגוני ההצלה". בין הוסיף וכתב כי בכוונתו להישמע לפסקי ההלכה של רבני הארגונים השונים: "נכבד את ההוראות של רבני איחוד הצלה, כמו ההוראות של רבני ההצלה מכל הארגונים האחרים".

"כולם יצטרכו לעמוד בסטנדרטים המקצועיים של מד"א. כל אבטחת אירוע יהיה תחת מד"א בלבד. באבטחת מירון יצטרפו השנה אלינו גם איחוד הצלה. ניפגש הערב ללחיים אצל ח"כ ליצמן". הוסיף בין.

אלי ביר מנכ"ל איחוד הצלה אמר בשיחת הועידה בה השתתפו כל ראשי הארגונים כי "החל מהיום כל הפניות שיגיעו למוקד שלנו, הכל יגיע למוקד 101 של מד"א. החל מהיום אנחנו פרטנרים לשלום ועשייה".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה